Gebelikte Diş Eti ve Burun Kanaması

Gebelikteki burun kanamalarının sebebi, genzin iç bölümünü kaplayan dokuya (mukus zarı) kan akışının artmasıdır.

Burun Kanamalarını Önlemek
  • Alerji tablet veya spreyleri gibi reçetesiz burun dekonjestanları kullanmaktan kaçının. Eğer ciddi alerji sorunlarınız varsa, doktorunuzla konuşun.
  • Evinizde veya iş yerinizde ve geceleri yatak odanızda bir hava nemlendirici kullanın.
  • Eğer burnunuzu çekmeniz gerekiyorsa, tek seferde bir burun deliğini yavaşça çekin.
  • Her bir burun deliğinizin içine vazelin sürün.

Burun Kanamalarını Durdurmak

• Dik oturun ve başınızı yavaşça öne eğin. Başınızı arkaya yatırmayın. Bu, kanın boğazınızın arka kısmına akmasına neden olacaktır.
  • Burun deliklerinizi 10 dakika aralıksız olarak başparmağınız ve işaret parmağınız arasında sıkılı tutun.
  • Eğer 10 dakika sonra burnunuz hala kanıyorsa, burnunuzu bir 10 dakika daha sıkılı tutun. Çoğu burun kanaması 10 ila 30 dakikalık basınçtan sonra durur.
  • Burun kanamasının üzerinden en az 12 saat geçene kadar burnunuzu çekmeyin.

Diş Eti Kanamaları

Gebelikte ağız ve diş etlerindeki mukus zarına kan akışındaki artış da özellikle dişlerinizi fırçalarken kanamalara neden olabilir. Diş etleriniz normaldekinden daha şişkin görünebilir.

Gebelikte diş hekimine yapacağınız düzenli ziyaretler sorunların önlenmesi açısından önemlidir. Diş hekiminizi hamileliğiniz konusunda bilgilendirin. Dişler üzerindeki bazı işlemler (genellikle de anestezi ve röntgen gerektiren diş işlemleri) doğumdan sonraya ertelenebilir.