Gebelikte Tansiyon Düşmesi

Hamilelikte tansiyon düşüklüğü, Hamilelikte tansiyon düşüklüğü çok sık rastlanan bir problemdir. Fakat çoğu zaman ciddi bir probleme neden olmaz. Özellikle hamileliğin ilk aylarında anne adayında tansiyon düşüklüğü normal olarak karşılanmaktadır.

Anne adayının vücudunun hamilelik durumuna alışması ve vücudun hormon seviyesinde oluşan farklılık anne adayına zor durumlar yaşatmaktadır. Vücudun devamlı yorgun ve halsiz olması anne adayında devamlı uyuma hissinin oluşmasına da neden olmaktadır. Hamilelikte tansiyon düşüklüğü bazı durumlarda zihin bulanıklığına ve dikkat dağınıklığına da sebep olmaktadır. Hamilelikte oluşan bu komplikasyonlar doğumdan sonra kendiliğinden geçmektedir. Hamilelikte tansiyon yükselmesi, tansiyon düşmesinden çok daha tehlikeli ve önem arz eden bir durumdur. Anne adayında bir çok neden ile oluşabilen tansiyon düşüklüğü bebeğin sağlığına zarar vermemektedir.

Hamilelikte tansiyon düşüklüğü hissedildiği anda yavaş hareketler yaparak evde ise uzanarak dinlenmesi dışarıda ise hemen bir yerde oturarak anne adayının dinlenmesinde fayda vardır. Tansiyon düşüklüğünün getireceği bayılma, bilinç kaybı yaşanması ve diğer komplikasyonların anne adayında oluşmaması için anne adayının uzanarak ayaklarını biraz yukarıda tutması gerekmektedir.

Özellikle hamilelik döneminde olanların kalabalık ortamlardan uzak durmaları gerekmektedir. Ferah ve temiz hava olan ortamlarda anne adayının bulunması, kendisini sıkan kıyafetlerden kaçınması ve düzenli beslenmesi olası tansiyon düşüklüklerinin önüne geçmektedir. Hamilelikte tansiyon düşüklüğü hamileliğin son aylarına doğru normal değerlerine dönmektedir. Fakat anne adayında yaşanan tansiyon düşüklüğü olması gerekenden çok daha aşağıdaysa mutlaka doktora giderek gözetim altında olmalıdır.

Hamilelikte Tansiyon Düşüklüğü Nedenleri

• Vücutta gebelik nedeni ile yaşanan hormon değişiklikleri.
  • Hamileliğin yaz aylarına denk gelmesi ve hamilelik döneminde olan sıcak havalar.
  • Hamilelik döneminde olan anne adayının hamilelik komplikasyonları ve devamlı mide bulantısı yaşaması nedeni ile düzensiz beslenmeye başlaması.
  • Hamilelik nedeni ile vücutta kan basıncının düşmesi.
  • Hamileliğin ilk aylarında dolaşım sisteminin genişlemesi.
  • Aşırı terleme nedeni ile vücutta su ve tuz kaybı yaşanması.
  • Kalbin pompaladığı kan miktarının artışı ve damar direncinin düşmesi.

Hamilelikte Tansiyon Düşmesi Tedavisi

Hamilelik döneminde tansiyon düşmesinin giderilmesi için anne adayının protein ağırlıklı beslenmesi önerilmektedir. Ayrıca anne adayının bol demir içeren ve bol vitaminli besinlerle beslenmelidir. Çok fazla ayakta kalmaktan kaçınmalı kendisini yormamalıdır. Yoğun ışıklı ortamlarda bulunulması da tansiyonun düşmesine neden olduğu için anne adaylarına önerilmemektedir.

Tansiyon düşmesi hamilelikte çok fazla düşmediği sürece önem teşkil etmediği için ilaçla tedavi uygun görülmez. Bunun yerine anne adayının kendine dikkat etmesi bol bol istirahat etmesi, düzenli ve sağlıklı beslenmesi hafif tuzlu kraker tarzı alternatifler yanında bulundurması problemi ortadan kaldıracaktır. Fakat tansiyon düşmesi beklenenden fazla ise kişiye özel tedavi uygulanması gerektiği için anne adayının doktora giderek doktorun önerdiği tedavi yöntemleri ile tedavi olması gerekmektedir.