Vajinismus Teşhisi ve Tedavisi

Vajinismus Nasıl Teşhis Edilir?

Yalnızca 10-15 saniye içeren, son derece basit ve acısız bir jinekolojik değerlendirme sonucunda kesin olarak teşhis edilmektedir. Deneyimli bir jinekolog tarafından jinekolojik değerlendirme yapılmadan tedaviye başlamak çok yanlıştır.

Vajinismus teşhisi konan hastaların bu problemlerinden kesin bir şekilde kurtulabilmeleri için cinsel terapi şarttır. Çünkü zamanla sıkıntılar büyümekte, oluşan evlilik sorunları boşanmalara kadar giden bir sürecin önünü açmaktadır. Vajinismus tanısı alan hastalarda omuzlardaki yük her zaman biraz daha artarak büyümektedir, bu nedenle bir an evvel tedaviye geçilmelidir.

Vajinismus tedavilerinde altta yatan neden kızlık zarı veya vajina yapısına bağlı anatomik bir engel ise basit cerrahi girişimler sorun halledilebilmektedir. Ancak nedenleri arasında %90 olasılıkla psikolojik sorunlar yer almaktadır ve bu durumda cinsel terapi gerekir.

Vajinismus Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dünyada en sık olarak cinsel bilişsel – davranışsal tedavi yaklaşımları ile hipnoz tedavileri (terapileri) yer almaktadır.

• Vajinismus tedavisi için bilişsel yaklaşımlar
    Bilişsel cinsel yaklaşımlar arasında; hastanın genital organları, kızlık zarı (himen), vajina yapısı, ilk gece, cinsellik hakkında ayrıntılı olarak bilgilendirilmesi, cinsellik ile ilgili diğer açıklayıcı bilgilerin verilmesi sayılabilir.
  • Vajinismus tedavisi için davranışçı yaklaşımlar (Vajinismus egzersizleri)
    Vajinismus tedavileri için dünyada en sık olarak uygulanan davranışçı cinsel yaklaşımlar arsasında; ayna egzersizleri, masaj egzersizleri (sensate focus), kegel egzersizleri, çubuk uygulamaları ve parmak egzersizleri yer almaktadır. Bu davranışsal egzersizler halk arasında “vajinismus egzersizleri” olarak da bilinmektedir.

Kişiye öğretilen “Kegel egzersizleri” ile vajinadaki “pubokoksigeus kasının (PC kası)” çalışmasını denetim altına alması amaçlanmaktadır. Kegel egzersizleri öğrenmesi son derece kolay olan egzersizler ve çalışmalar arasındadır. Kegel egzersizleri de tek başına sorunun üstesinden gelinmesine yetmez.

Vajinismus Tedavisi İçin Erkek Eşlere Ne Öneriler?

Cinselliğin halen yanlış inanışlarla dolu olduğu ülkemizde bilişsel programlar erkek eşlere de uygulanmalıdır, çünkü bu konularda erkeklerin de pek çok bilgi eksiklikleri bulunmaktadır. Bazen erkelerde görülen erken boşalma ve sertleşme problemleri varsa bu sorunların da tedavi sırasında halledilmesi gereklidir.

Erkek eşlerin tedavi sırasında eşlerine destek olmalarını, sabırlı ve rahat olmalarını önermekteyiz. Çünkü motive edici yaklaşımlar son derece önemlidir.

Vajinismus Egzersizleri ve Ev Ödevleri

Vajinismus tedavileri nasıl yapılır?Muayenehane ortamında yapılan çalışmalar verilen “ev ödevleri” ile tekrarlanmalıdır. Ev ödevlerinin düzenli çalışılması tedavi sürecini etkileyen en önemli faktörlerdendir. Bizde uygulatılan vajinismus egzersizleri son derece kolay ve zahmetsizdir.

İçlerinde derin korkular taşıyan hastalarda uygulanan hipnoz tedavileri (hipnoterapi) çok iyi sonuçlar vermektedir. Bu şekilde kişilerin içlerindeki korkuları yenmeleri ile gevşeme sağlanabilir.

Tedaviler bireysel olarak yapılmakta, toplu şekilde (grup terapileri) UYGULANMAZ. Çünkü hastaların zaten pek çoğu bu çok mahrem sorunlarını en yakın arkadaşları ve aileleri ile bile konuşamamaktadır. Ancak dileyen hastalar kendi durumlarında olan tedavisi bitmiş veya halen devam eden hastalarla kliniğimizde yüz yüze görüşebilirler.

Yine, tedaviye gelmeden önce daha önce tedavi görmüş ve başarıya ulaşmış olan hastalarımızla telefonla görüşebilirsiniz. Bunun için bizi aramanız ve referans olabilecek hastalarımızla görüşme talebinizi sekreterlerimize iletmeniz yeterlidir.

Vajinismus tedavileri için eşin katılım şartı yoktur..
Tedavilerde eşlerin katılımı mecburiyeti aranmaz. Çünkü zaten terapi sırasında cinsel ilişki yasağı bulunmaktadır. Yanında bulunmasa da kocaların eşlerine verdikleri psikolojik destek ve motivasyonlar tedavinin süresini etkileyen çok önemli faktörlerden birisidir.

Ancak dileyen kocalar tedavileri süresince eşlerinin yanlarında olabilirler.

2002 yıllından bu yana 6000’den fazla hastayı tedavi ettik.
Tamamen “kişiye özel” ve tamamen bilimsel tedavi çeşitlerinin doğru yönde kullanılması ile merkezimizde tedavi gören hastalarımızda başarı çok yüksektir. Bu konuda Ankara’daki en köklü ve en büyük referans yerlerinden birisiyiz.

Vajinismus Tedavisi İçin Başarı Şartları Anahtarı

Vajinismus tedavisi başarısı için en önemli faktör “güven unsuru” dur. Kişinin kendisine, tedavisine ve terapiste duyduğu güven çok önemlidir.

Vajinismus için başvuran hiç bir hasta kesin olarak “ben bu sorunu çözeceğim, kendime çok fazla inanıyorum” şeklinde düşünmemektedir. Ancak vajinismus tedavisine başladıktan sonra ilk gün bile kasılmalarının çok önemli bir kısmı geçmekte, inanç ve güven kendiliğinden gelmektedir.

Diğer taraftan vajinismus tedavisi sırasında kişinin ve eşinin sabırlı olması da çok önemlidir. Tedavi sırasında eşlerde de bir takım gerginlikler ortaya çıkabilir. Ancak son derece kararlı, azimli ve sabırlı şekilde eşlerine destek olmaları, motive etmeleri tedavi sürecini hızlandırmakta ve tedavileri kolaylaştırmaktadır.

Diğer taraftan verilen ev ödevlerinin bir “ev oyununa” dönüştürülerek yapılması çiftlere kolaylık sağlamaktadır. Ev ödevleri önceleri biraz sıkıcı gelmesine rağmen, tedavi ilerledikçe duruma kolaylıkla adapte olunmakta ve tedavi gittikçe kolaylaşmaktadır.

Vajinismus tedavisi için ilk adım: “Önce sorununuzu kabul edin..”
Sorununuzu çözmek için en önemli belki de en zor adım sorunu kabul ederek çare arayışına gitmektir. Maalesef özellikle erkek eşlerin pek çoğu bu sorunlarını yıllarca görmekten kaçınmakta ve eşlerinin motivasyonunu kırarak tedavi arayışlarını ertelemektedir. Hal bu ki vajinismus bir bilinçdışı sorunudur ve kasılmalar kişinin iradesi dışında gerçekleşmektedir.

Yalnız değilsiniz!..
Vajinismus sorunu yaşayan 50’den fazla karı-koca doktor çiftleri tedavi ettik. Hatta tedavi gören hastalarımız arasında jinekolog, psikolog olanları bile oldu. Yılda ortalama olarak 500 çift müracaat etmekte ve bu sayı her geçen gün daha da artmaktadır. Ortadoğu ülkeleri, Avrupa ülkeleri (başta Almanya, Hollanda olmak üzere), ABD ve Arap ülkelerinden pek çok Türk ve yabancı hasta da bizlere başvurmaktadır.

Tedavi için başvuran çiftler arasında 7 günlük evli olanlardan 35 yıllık evli olanlara kadar değişik süreçteki hastalar yer almaktadır. Hatta evlenmeden önce nişanlısı ile bu durumlarını fark ederek vajinismus tedavisi için gelen bekar hastalar da mevcuttur.

Vajinismus doğru tedavi tekniği ile çok kısa süre içerisinde, son derece hasta dostu tedaviler ile yenilebilen bir cinsel sorundur. Tedaviler için siz de gecikmeyiniz.